Moritz és una marca de cervesa catalana, va
ser creada al 1856 per el francès Loui Moritz Trautmann.La marca ha passat de
generació en generació, vivint moments gloriosos i d’altres que no tant, fins
al punt de desaparèixer al 1978 per la crisi del petroli que afectava en
aquella època. Moritz torna a renéixer al 2004 de mans de la 5a i 6a generació
familiar.
En el pas del temps Moritz sempre ha tingut
molt clar els seus valors, i sempre s’ha representat com la cervesa de
Barcelona. Una mostra d’això és l’etiquetatge en català i el seu interès per a
rehabilitacions arquitectòniques de la ciutat comtal.
A continuació analitzarem l’etiquetatge que
acompanya a les cerveses Moritz a partir del 2004, un etiquetatge carregat
d’història i valors. L’etiquetatge en les ampolles de vidre ve donada en tres
parts, com en la majoria de cerveses. Etiqueta del coll, del cos frontal i cos posterior.
Totes tres etiquetes estan relacionades entre elles, crear homogeneïtat a la
composició de l’ampolla. El groc mostassa
i el blau cobalt són els colors principals que formen la imatge de
l’empresa, el daurat també esta present en l’etiqueta, color que va relacionat estretament
amb la cervesa per la seva similitud amb el color d’aquesta. Veiem que les tres
etiquetes comparteixen un fons floral en blanc i groc, aquest motiu ens
transmet en una altra època, demostrant que la marca ja té una història, i per
tant un lloc en el món de la cervesa.
En l’etiqueta principal veiem el logotip
actual que representa la marca, consta de una M majúscula al fons i el nom de
Moritz a sobre. Aquesta tipografia és clara i rectilínia, també veiem la icona
d’una gerra de cervesa i l’any de la fundació de la marca, 1856. Una de les coses que crida l’atenció d’aquest
disseny, és que en totes les etiquetes que la componen veiem el logotip de
original amb el que és va fundar la marca. Aquest d’un estil molt més clàssic i
no tant entenedor com l’actual, però que encaixa perfectament en el disseny de
l’ampolla. Si ens fixem al costat del
logotip esmentat , podem veure dues medalles, una a cada costat. Aquestes
medalles van ser guanyades per la cervesa Moritz l’any 1888 a Barcelona hi ha París
1889, a l’exposició Universal de París i
de Barcelona. Aquesta referència als premis guanyats, juntament amb la imatge
inicial de l’empresa ens vol transmetre, que Moritz té una qualitat i una
història demostrable. Un dels altres temes rellevants del disseny de l’etiquetatge
és l’idioma, el català, com ja s’ha esmentat abans. El català es present en
tota l’escriptura excepte en la part frontal on també hi ha escrit cervesa en francès
i castellà. Aquest punt diu molt de l’empresa i el lligam que té amb Catalunya
i Barcelona. Fet que fa que pugui tenir
més acceptació per als consumidors catalans, però més repulsa a la resta del
estat. Mostrant així que la cervesa Moritz té uns valors i malgrat la complexitat
del mercat ella els segueix defenent, consolidant-se com la Cerveza de
Barcelona.
Com a conclusió veiem un disseny homogeni en
les tres parts de l’etiquetatge, que ens mostren el present i el passat de la
marca, i que Moritz és i se sent una cervesa catalana.
No hay comentarios:
Publicar un comentario