viernes, 20 de diciembre de 2013

Avans i després, logo Piaggio

Piaggio és una companya italiana fundada per Rinaldo Piaggio al 1884. Piaggio va començar fabricant trens, posteriorment avions, motos i cotxes. Però la fama de la marca va venir gràcies a un nou format de la motocicleta, la scooter, amb el seu emblemàtic model anomenat Vespa. Model que va revolucionar el mercat sen un vehicle tant per homes com per a dones, fàcil de conduir, durador i a més agradable a la vista. La primera Vespa fou creada al 1946 i en menys de 10 anys ja s’havien venut més d’un milió. Com tota marca necessitava una imatge que identifiques marca i model. A continuació comentaré l’evolució del logotip de Piaggio en el món de les motocicletes.

Logo 1946

Logo actual


 A l’any 1945 neix el primer logotip que representa a la marca. Aquest consta d’una forma rectangular amb una punxa sinuosa a la part inferior. El logotip al emprar-se principalment en la carrosseria de les motocicletes té més una forma d’anagrama que d’imatge corporativa. En l’interior d’aquest veiem que esta dividit per dos blaus en la diagonal de la forma, tenint un blau bandera en el costat esquerra i un cian en el dret. En la part esquerra trobem una enorme ”P” de color blanc, fent referència a la marca, on  en l’altre costat veiem escrit el nom de Piaggio per complet. En definitiva un logotip poc característic i poc simbòlic.


Al 1967 Piaggio decideix renovar la seva imatge corporativa, per això demanà l’encàrrec al dissenyador Emilio de Silva. En aquest moment l’empresa ja esta consolidada en el mercat de les motocicletes, sen un referent en el món de les scooters. En aquest nou disseny veiem molt més contingut i valors que no s’apreciaven en l’anterior. Veiem que conserva referents de l’antic logotip com el color blau bandera i el nom de la marca Piaggio al centre en blanc. A l’interior del logo veiem una espècie de símbol, aquest esta format per la unió de la “P” i la “G”, que componen el nom de Piaggio. Però no estan fusionades envà , la seva mescla representa una vespa, fent així el dissenyador referència al model de la marca. El model de scooter és diu així per que el seu fundador va trobar una similitud en aquest insecte, veien que la motocicleta és estreta a la part frontal i a la posterior es molt més ample.  



Un altre lligam en el model és la forma del logotip, hexagonal, fent referència així a un rusc de vespes. En aquest nou disseny ja veiem una relació més estreta entre marca i model, on trobo impecable i sublim la sinuositat en  que s’ha introduït els elements relacionats amb la Vespa dins el logotip de la marca. Sense saber totes aquestes característiques del logo ens aporta frescor en la composició i un missatge clar de la marca que representa. Donant una imatge moderna, resultat d’això és que avui en dia després de gairebé 50 anys aquesta segueix sent la imatge de l’empresa.


No hay comentarios:

Publicar un comentario